مجموعۀ طنز پنج جلدیِ «شهرام شفیعی» به بازار آمد
شنبه 16 مرداد 1395

بوی جوراب را قرض نده

مجموعۀ طنز پنج جلدیِ «شهرام شفیعی» به بازار آمد

شهرام شفیعی در شرایطی مجموعۀ طنز فرودگاهیِ خود را به ناشر سپرده که به‌تازگی مجموعۀ پنج جلدی طنز «بوی جوراب را قرض نده» از او راهی بازار شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از ایسنا، «بوی جوراب را قرض نده» مجموعه‌ای در حوزۀ مسائل زیستی در شهرهای بزرگ و به طور کلی زندگی شهری و آموزش مفاهیم و ساختارهای زندگی در چنین موقعیتی به نسل نوجوان و حتی کودکان جامعه، با استفاده از زبان طنز است.
به عقیدۀ ناشرِ این اثر، این مجموعۀ تازه منتشر شدۀ او، از چند زاویه اثری قابل توجه به شمار می‌رود. نخست از زاویۀ نگارش و درک درست نویسنده از اقتضائات سن مخاطبانش، استفاده درست از کلمات، عبارات و واژه‌ها و فراتر از آن مفاهیم و موضوعاتی که دستمایۀ طرح یک موضوع محوری قرار می‌گیرد، شناختن حد و مرز شوخی‌های مناسب سن و تلاش برای کسب ادبیات میانه و مورد پسندِ همگان از مهم‌ترین نکاتی است که او برای تألیف این مجموعه از آن بهره برده است.
مجموعۀ پنج جلدی «بوی جوراب را قرض نده» با تصویرگری رضا مکتبی  با عناوین فرعی مثل «افسانه‌های یونان باستان»، «بدترین نویسندگان دنیا»، «خانۀ ببر گرسنه»، «مسافری از آینده» و «عکس یادگاری با تمساح » توسط نشر نیستان منتشر شده است.
نظر بدهید