«اسماعیلی راد» از هیئت 7 نفره نمایشگاه کتاب استعفا کرد
یکشنبه 17 بهمن 1395

با فشار اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران

«اسماعیلی راد» از هیئت 7 نفره نمایشگاه کتاب استعفا کرد

پس از کش و قوس‌های تعجب برانگیز در نهایت زور اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با انتخاب 4 عضو به نمایشگاه کتاب رسید. بر این اساس ترکیب دو اتحادیه طرف قرارداد ارشاد ۳ به 4 شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، پس از واسپاری امور نمایشگاه به دو تشکل اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران ایران(آشنا) سرانجام پس از یک هفته با تشکیل جلسه اعضای در محل اتحادیه آشنا همه چیز نهایی شد.
بر اساس گزارش خبرنگار فارس، پس از واسپاری در ادامه تصمیم بر آن شد تا با حضور شش عضو (از هر اتحادیه سه عضو) رای گیری برای انتخای نفر هفتم و معاون اجرایی صورت گیرد که این ابتدای مشکلات بود. ظاهرا دو عضو از سه عضو اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران (به گفته خودشان) دعوت نشدند و (به گفته طرف دیگر) مطلع بودند و در این جلسه حضور نیافتند ولی در نهایت با حضور «داوودی پور» این انتخابات برپا شد و فرد مورد نظر «مهدی اسماعیلی راد» به عنوان معاون اجرایی نمایشگاه کتاب معرفی شد.
تنش ها همچنان ادامه دار بود تا اینکه شورای ریش سفیدان وارد عمل شد، آنها هم با دو جلسه به نتیجه  نرسیدند، در این میان پیامک‌ها و جلسات مدام از سوی لیدرهای مختلف کنسل و محل آن تغییر می‌کرد تا در نهایت پنجشنبه این جلسه نهایی شد هرچند ضرب‌الاجل ارشاد هم موثر واقع نشد ولی در نهایت دو اتحادیه به تفاهم رسیدند.
نتیجه حاصله این بود: 4 عضو از اتحادیه ناشران و کتابفروشان و سه عضو از اتحادیه آشنا معرفی شدند.
در ابتدا ترکیب از هر اتحادیه سه به سه بود، یعنی سه نفر از اتحادیه ناشران تهران و سه نفر از اتحادیه آشنا و نفر هفتم نیز تعیین کننده بود؛ حسینی نیک، توکل صدیق، آموزگار، دهقانی، اسماعیلی راد، معینی و حسینی هفت نفر سرنوشت ساز بودند؛ اما «اسماعیلی راد» از این هیات استعفا داد و به جای او «داوودی پور» جایگزین شد.
از طرف دیگر هم در روز پنجشنبه به اتفاق آراء «توکل صدیق» به عنوان نفر هفتم از سوی اتحادیه ناشران برگزیده شد.
بنابراین هیات نهایی هفت نفره متشکل از : حسینی نیک، توکل صدیق، آموزگار، دهقانی، داوودی پور، معینی و حسینی معرفی شدند.
در نهایت با انتخاب نفر هفتم اعضای کمیته‌های نمایشگاه کتاب معرفی شدند و طی نامه‌ای به ارشاد این اسامی اعلام شد.
این تنش‌ها و تاخیر در روند اجرایی نمایشگاه کتاب موجبات نگرانی از واسپاری امور را در پی  دارد و نشان می دهد ارشاد باید زودتر از اینها وارد عمل می‌شد و قبل از تهدید به ورود ، در راستای واسپاری با برنامه‌ریزی بیشتر عمل می‌کرد. سرانجام «اسماعیلی راد معاونت اجرایی نمایشگاه کتاب» را عهده‌دار است و باید دید چه اقداماتی صورت خواهد گرفت.
 
نظر بدهید