مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد کانون پرورش فکری منصوب شد
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حکمی مجید نیازی را بهعنوان مدیرکل جدید دفتر ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات کانون منصوب کرد.
بهگزارش پایگاه اطلاعرسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از ادارهکل روابط عمومی و امور بینالملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علیرضا حاجیانزاده در آیین معارفۀ مدیرکل این دفتر گفت: توانایی ارتباط متوازن، اشراف داشتن به کار تخصصی و آشنایی با کانون از شاخصههای مهم این بخش است.
وی افزود: با شناختی که از توانمندی مجید نیازی دارم و با توجه به سابقۀ خوب وی در این حوزه، تصمیم گرفتیم زمینۀ همکاری بیشتر او با کانون را فراهم و وی را به این سمت منصوب کنیم.
حاجیانزاده در ادامه یادآور شد حوزۀ ارزیابی عملکرد به طور معمول در دو عرصه فعالیت میکند، اولین بخش ارزیابی عملکرد سازمانی و گردش کار ویژه خود سازمان است و رویکرد دیگر، حوزۀ نیروی انسانی است که بهتبع آن رسیدگی به شکایات را هم در برمیگیرد.
وی حوزۀ ارزیابی سازمانی را بر اساس شاخصههای تعریف شده دانست که در اولین گام ایجاد این شاخصههای ارزیابی برای ارائۀ گزارش عملکرد به سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور شکل میگیرد و خروجی آن برون سازمانی است و نیازمند زمانبندی و کیفیت مطلوب است.
مدیرعامل ادامه داد: گام بعد، ارزیابی داخلی است. یعنی نقشۀ راه و راهبردهای این مسیر مشخص شود و مستمراً بدانیم سازمان در هر مرحلۀ زمانی چه مقدار و با چه کیفیتی برنامهها و سیاستگذاریها را پیشبرده است.
وی با اشاره به راهاندازی این دفتر در سال گذشته، خاطرنشان کرد: طرح جامع ارزشیابی که از مصوبات دولت است و سازمانها باید پیگیری کنند با آغاز به کار این دفتر در کانون هم شروع شد و شورایی نیز در این زمینه تشکیل شده و امیدواریم در ادامه با جدیت بیشتری پیگیری شود.
حاجیانزاده در زمینۀ رسیدگی به شکایات هم گفت: این موضوعی است که همواره مطرح بوده و فعالیتهای خوبی نیز در یکسال گذشته در این دفتر صورت گرفته گرچه در حوزۀ مدیریتی باید تلاش کنیم بهگونهای عمل کنیم که شکایتی وجود نداشته باشد؛ اما لازم است فرصتی هم فراهم باشد تا اگر شکایتی بود رسیدگی شود و حرفهای افراد را بشنویم و با انصاف قضاوت کنیم.
وی در پایان ضمن قدردانی از محمود سلیمانی کاریزمه بهخاطر تلاش او در راهاندازی و ساماندهی فعالیت این دفتر در یکسال گذشته افزود: گرچه در حوزۀ ارزیابی دستگاههای نظارتی کار خود را انجام میدهند، ما نیز نیاز داریم بر فعالیتهای خود نظارت داخلی داشته باشیم و بهگونهای عمل کنیم که همواره آمادگی برای ارائۀ گزارش و پاسخگویی به دستگاههای نظارتی را داشته باشیم.
مدیرکل کانون استان تهران و مدیرکل سابق دفتر ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات نیز در سخنان خود گفت: درست یکسال پیش در چنین روزهایی مسئولیت این دفتر به من سپرده شد و در این مدت تلاش کردم این حوزه را ساماندهی کنم.
وی افزود: اگرچه هنوز به نقطۀ مطلوب دست پیدا نکردهایم؛ اما در حال حاضر به جز دو استان در تمام دیگر استانها کارشناس ارزیابی عملکرد فعالیت دارد که برخی مستقل و برخی دیگر با حفظ سمت مسئولیت این حوزه را پذیرفتهاند و اولین دورۀ آموزشی این کارشناسان را نیز چندی پیش برگزار کردیم.
وی در پایان اظهار داشت: در مدتی که عهدهدار این مسئولیت بودم، به بیش از ۱۰۰ مرکز کانون، در نقاط مختلف کشور، سفر کردم و همواره تلاش کردم خیر و صلاح جمع را در نظر داشته باشم و شکایتی هم اگر وجود داشت، در حد امکان، منصفانه قضاوت کنم و در ادامه، این مسیر نیز آمادگی هر گونه کمک و همکاری را دارم.
مجید نیازی مدیرکل جدید دفتر ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات نیز ضمن قدردانی از اعتماد مدیرعامل کانون گفت: امیدوارم بتوانم با قانونمداری، رعایت مقررات، نظارت و برنامهریزی صحیح فعالیت این دفتر را به کمال مطلوب برسانم.
اهدای لوح تقدیر مدیرعامل به محمود سلیمانی و حکم مدیرکلی مجید نیازی پایانبخش این آیین بود که صبح روز ۱۶ مرداد در دفتر مدیرعامل کانون در ساختمان شهید ملکشامران کانون برگزار شد.