منویات رهبر انقلاب در سبک زندگی جهادی ۱۳هزار نسخه‌ای شد
چهارشنبه 20 مرداد 1395

منویات رهبر انقلاب در سبک زندگی جهادی ۱۳هزار نسخه‌ای شد

کتاب «زندگی به سبک جهادی» که حجت‌الاسلام رستمی آن را گردآوری کرده و از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شده به چاپ چهارم رسید.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، کتاب «زندگی به سبک جهادی» که حجت‌الاسلام محمد رستمی آن را تدوین کرده و انتشارات شهید کاظمی آن را منتشر کرده به چاپ چهارم رسید.

کتاب «زندگی به سبک جهادی» تاکنون مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و 13هزار نسخه از آن راهی کتاب‌فروشی‌ها شده است.

منظور از جهاد در اسلام «فقط جنگیدن و به میدان جنگ رفتن نیست»، بلکه منظور از جهاد «این است که انسان خود را همیشه در میدان حرکت و مبارزه با مانع‌ها و مانع‌تراش‌ها ببیند، احساس تکلیف کند، احساس تعهد کند.» پس معیارِ جهاد، شمشیر و میدان جنگ نیست. معیار جهاد، همان چیزى است که امروز در زبان فارسىِ ما در کلمه‏ «مبارزه‌» وجود دارد. فلانى آدم مبارزى است، فلانى آدم مبارزى نیست. نویسندۀ مبارز، نویسندهۀ غیرمبارز، عالِم مبارز، عالِم غیرمبارز، دانشجوى مبارز و طلبۀ‏ مبارز، دانشجوى غیرمبارز و طلبۀ‏ غیرمبارز، جامعۀ مبارز و جامعۀ‏ غیرمبارز. پس، جهاد یعنى «مبارزه» و قتال یک گوشه‏‌اى ازجهاد است.

وجود جهاد و فرهنگ جهادی یکی از ضروریات لاینفک فرد و جامعۀ اسلامی است، زیرا مقولۀ جهاد و فرهنگ جهادی تکمیل‌کنندۀ اسلام ناب محمدی(ص) و بفرموده امیرالمؤمنین علی(ع) آن مجاهد حقیقی، یکی از پایه‌های مهم و اساسی ایمان و طبق فرمایش قرآن کریم، جهاد ملاک تمیز مؤمنان حقیقی از غیر است، زیرا «مؤمن حقیقی آن کسی است که ایمان را با جهاد و هجرت و نصرت همراه می‌کند».

برای شناخت دقیق جهاد و فرهنگ جهادی، چه جایی بهتر از محضر حکیمانه نائب امام زمان (ارواحناه له فداه) و ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) که منویات و بیانات ایشان حقیقتاً ناظر به مبانی دین و مصلحت جامعۀ مسلمین است. برای این مجموعه عیناً از کلام ایشان بهره گرفته شده و بیانگر توجه ویژه و نوع نگاه ایشان، نسبت به مقوله مهم و اساسی جهاد است که باید به‌عنوان یک فرهنگ در جامعه مطرح و به آن پرداخته شود.

آن جایی که فرهنگ جهادی نیست و فرهنگ مادی حاکم است، هر انسانی به تنهایی خودش محور همۀ حوادث عالم است، سود را برای خود می‌خواهد و ضرر را از خود دفع می‌کند. اصل برای او این است، لذا تعارض‌ها و بی‌اخلاقی‌ها و بی‌صداقتی‌ها و دشمنی‌ها پیش می‌آید. آن جایی که حرکت و روح جهادی وجود دارد، انسان در ایمان و آرمان و خدمت به دیگران حل می‌شود و خود رافراموش می‌کند. این روحیه را باید در جامعه تقویت کرد.

چاپ چهارم کتاب «زندگی به سبک جهادی» تدوین شده توسط حجت‌الاسلام محمدرستمی از سوی انتشارات شهیدکاظمی منتشر شده است که حاوی 264 صفحه و با شمارگان 5هزار نسخه به چاپ چهارم رسیده است. علاقه‌مندان به تهیۀ این کتاب می‌توانند این کتاب 11هزار تومانی را از فروشگاه اینترنتی «من و کتاب» تهیه کنند.

 
نظر بدهید