کتاب «شهید روز هشتم» درباره زندگی و مبارزه شهیدکچویی رونمایی می‌شود
سه شنبه 19 بهمن 1395

کتاب «شهید روز هشتم» درباره زندگی و مبارزه شهیدکچویی رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی کتاب «شهید روز هشتم» پیرامون زندگی و مبارزات شهید محمد کچویی 20 بهمن ماه 1395 برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، مراسم رونمایی از کتاب «شهید روز هشتم» پیرامون زندگی و مبارزات شهید محمد کچویی روز چهارشنبه 20 بهمن ماه 1395 از ساعت 16 الی 18، در سالن اجتماعات موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران برگزار خواهد شد.
کتاب «شهید روز هشتم» با موضوع بررسی ابعاد زندگی شهید محمد کچویی به همت « سیدمهدی دزفولی» در400 صفحه و 8 فصل، طی 4 سال تدوین و گردآوری شد و در بهمن ماه امسال توسط انتشارات «صفحه سفید» منتشر شده است.
محمد کچویی از مبارزان مشهور پیش از انقلاب و اولین رئیس زندان اوین پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود که در هشتم تیرماه 1360 و در محوطه زندان اوین در عملیاتی انتحاری به شهادت رسید.
همچنین در این کتاب به مقتضای بازخوانی پروند شهادت محمد کچویی، بازخوانی از پرونده های سید محمد رضا سعادتی ( نفر دوم سازمان مجاهدین خلق در سال 1358 و اولین پرونده جاسوسی پس از انقلاب) و پرونده تیمسار معدوم احمد مقربی و جاسوسان کا.گ.ب در ایران نیز صورت گرفته است.
در مراسم رونمایی از کتاب «شهید روز هشتم»، خانواده این شهید و برخی از دوستان دوران مبارزات وی همچون: جواد منصوری، عزت مطهری، اسدالله بادامچیان و ... حضور دارند و خاطرات خود را درباره این شهید دوران انقلاب، بیان می کنند. قرار است دراین مراسم از سایت این شهید نیز رونمایی شود.
مراسم رونمایی در موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در خیابان انقلاب، بین فلسطین و صبای جنوبی، پلاک 1080 ، سالن اجتماعات طبقه منفی 2 واقع شده است.
 
نظر بدهید