«کتاب حبیب 13» منتشر می‌شود
شنبه 23 بهمن 1395

همزمان با آیین پایانی جشنواره شانزدهم

«کتاب حبیب 13» منتشر می‌شود

همزمان با آیین پایانی جشنواره شانزدهم کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور در شب دوشنبه (9 اسفند 95)، ویژه‌نامه «کتاب حبیب 13» منتشر خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، دبیرخانه جشنوارة شانزدهم شهید حبیب غنی‌پور اعلام کرد: همزمان با آیین پایانی جشنوارة شانزدهم کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور در شب دوشنبه (9 اسفند 95)، ویژه‌نامة «کتاب حبیب 13» منتشر خواهد شد.
گفتنی است، در این شماره از کتاب حبیب، مطالبی شامل: یادداشت‌هایی از زنده‌یاد امیرحسین فردی، دو خاطره از زبانِ مادر شهید حبیب غنی پور، شعری از محمد امین‌پور، گفت‌وگو با محمد ناصری (دبیر جشنواره)، گفت‌وگو با محمد محمودی نورآبادی توسط محمدعلی قربانی، گفت‌وگو با محمد مرزوقی توسط حبیب یوسف‌زاده، گفت‌وگو با کامران پارسی‌نژاد توسط محمد دشتی، سرگذشت مسجد جوادالائمه(علیه‌السلام) از زبان  هادی علی‌اکبری و حاج حسین معینی، یادداشت‌هایی از کلر ژوبرت، الهام مزارعی، حبیب یوسف‌زاده، محمدحسن حسینی، ابراهیم زاهدی‌مطلق، ناصر نادری، گلعلی بابایی، جعفر ربانی و مقاله‌ای مبسوط از زهره بهنام‌خو درج شده است.
در ضمن، بیانیه‌های دوران چهار بخش کودک، نوجوان، رمان انقلاب و دفاع مقدس و رمان آزاد (بزرگسال) و بیانیه جشنوارة شانزدهم، دو داستان از علیرضا متولی و خسرو باباخانی و نیز گزارش مبسوط جشنوارة پانزدهم توسط بیژن قفقازی‌زاده و نیز عکس‌های زیبایی از علی سلطان محمدی و غلامرضا بهرامی، از سایر بخش های این ویژه‌نامه خواهد بود.
* بنیانگذار کتابخانه مسجد جوادالائمه(ع) تجلیل می‌شود
همچنین، همزمان با این آیین پایانی از هادی علی‌اکبری، بنیانگذار کتابخانه مسجد جوادالائمه(علیه‌السلام) و حاج حسین معینی، از پیشکسوتان و اعضای هیئت امنای مسجد جوادالائمه(علیه‌السلام) تجلیل خواهد شد.
گفتنی است، مسجد جوادالائمه (علیه‌السلام) واقع در جنوب‌غربی تهران، به دلیل توجه به حوزة فرهنگ و هنر و تربیت هنرمندان مسلمان و انقلابی در گونه‌های متنوع هنری و ادبی، همچون سینما، تئاتر، ادبیات داستانی، روزنامه‌نگاری، گرافیک و...، نقش و جایگاه ممتازی در رخدادهای فرهنگی و هنری ایران در چند دهة اخیر داشته است.
زنده‌یاد امیرحسین فردی و زنده‌یاد فرج‌اله سلحشور، دو تن از هنرمندان فقید این مسجد هستند و از چهره‌های مؤثر در حوزة سینما، می‌توان به حسین یاری (بازیگر)، اصغر نقی‌زاده (بازیگر)، محمد تخت‌کشیان (تهیه‌کننده)، سیدضیاء هاشمی (تهیه‌کننده)، حبیب والی‌نژاد (کارگردان)، مهرداد غفارزاده (نویسنده و کارگردان)، بهزاد بهزادپور (نویسنده، بازیگر و کارگردان) و... اشاره کرد. این افراد، نخستین تجربه‌های هنری و فرهنگی خود را در شبستان این مسجد به منصة ظهور رسانده‌اند.
خاستگاه «شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه» (علیه‌السلام) که توسط زنده‌یاد امیرحسین فردی شکل گرفته است و هر ساله، بانی برگزاری جشنوارة کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور می‌باشد، این مسجد است.
 
نظر بدهید