انتشارات سروش بستۀ کتاب مقاومت اسلامی را معرفی کرد
یکشنبه 24 مرداد 1395

همزمان با روز مقاومت اسلامی؛

انتشارات سروش بستۀ کتاب مقاومت اسلامی را معرفی کرد

انتشارات سروش در آستانه روز مقاومت اسلامی، بستۀ کتاب‌های خود با مضمون فلسطین و مقاومت فلسطینیان را برای مطالعۀ علاقمندان معرفی کرد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، این کتاب‌ها با نام‌های «تا فراموش نشوی( خاطرات رانده‌شدگان سرزمین فلسطین)» نوشتۀ مؤسسۀ فرهنگی و هنری خبرگزاری قدس، «نبرد نابرابر» نوشتۀ حسن واعظی، «خانۀ عنکبوت» نوشتۀ سیدمحمود موسوی بجنوردی و «لبنان؛ هویت ملی و تأثیر آن بر روابط دو جانبه با ایران» نوشتۀ صالح راموز  ؛ عرضه شده و مطالعۀ این بسته را به علاقمندان و دوستداران کتاب پیشنهاد می‌کند.
 
تا فراموش نشوی
براساس همین گزارش، به‌رغم گذشت سال‌ها از اشغال فلسطین، هنوز بسیاری، حتی نخبگان جهان نسبت به علل، عوامل و انگیزه‌های اشغال این سرزمین درک درستی ندارند و مسبب اصلی این مصیبت قرن را نمی‌شناسند. شکی نیست که عدم استقامت دولت‌های عرب وقت در برابر توطئه‌های غربی در فلسطین به‌همراه ظهور فرقۀ صهیونیست و سکنی گزیدن در سرزمین فلسطین یکی از عوامل اشغال این سرزمین اسلامی بوده است.
مروری علمی و تاریخی بر رویدادهای پیش و پس از اشغال سرزمین فلسطین مصداقی محکم بر این مدعاست که حکومت انگلیس مسبب همۀ بدبختی‌های امروز فلسطینیان است. اما با گذشت سه دهه از ظهور جریان‌های اسلامی در درون خاک فلسطین، مبارزات ملت فلسطین به دستاوردهای زیادی رسیده است و هنوز هم با تمام توان مقاومت خود را اعلام می‌کنند. با این حال خاطرات فلسطینیان سالخورده‌ای که هنگام اشغال سرزمینشان جوان بودند و به درستی آن روزها را به یاد دارند، می‌تواند سودمند و پر از نکته باشد.
کتاب «تا فراموش نشوی» مجموعه‌ای از مشاهدات زنان و مردان آوارۀ فلسطینی درمورد نحوۀ اشغال سرزمین فلسطین و آوارگی صدها هزار نفر است که توسط خبرنگاران خبرگزاری قدس (قدسنا) آقایان ناهض منصور و رشید شاهین به‌صورت گفت‌وگو در نوار غزه، کرانۀ باختری، اردن و سوریه و نیز برخی منابع معتبر تهیه شده است.
چاپ سوم این اثر در ۱۸۴ صفحه و یک هزار نسخه به قیمت ۵۵۰۰۰ ریال توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.
 
نبرد نابرابر
کتاب حاضر در راستای مبارزه امپریالیسم و صهیونیسم با حقوق ملّت فلسطین و با اصل عدالت، داستان سرزمینی بدون ملّت برای ملّتی بدون سرزمین نیست، بلکه بیانگر تراژدی غم بار و تأثّر برانگیز مدنیّت غرب در آغاز هزارۀ سوم میلادی است.
مسئلۀ فلسطین صرفاً مربوط به مردم فلسطین یا جهان عرب یا عالم اسلام نیست، بلکه با فطرت انسان بر کرۀ زمین مرتبط است. حسن واعظی در کتاب «نبرد نابرابر» به لایه‌های زیرین و پنهان این حاکمیّتِ ظالمانه رخنه کرده و خواننده را نیز هدایت می‌کند. صهیونیسم چیست؟ رابطة آن با قدرت‌های استکباری چگونه است؟ چرا و چگونه بر فلسطین حاکم شده‌اند؟ چه برنامه‌هایی برای تسلّط بر جهان دارند؟ چرا با اسلام و ایران دشمن‌اند؟ و ده‌ها پرسش دیگر در این اثر مطرح و تجزیه و تحلیل شده و دیدگان خوانندگان را به خیلی از مسائل باز می‌کند.
در این کتاب، خواننده با زوایای دیگری از چهره صهیونیسم و ظلمی که بر مردم سرزمین فلسطین روا می‌دارد، آشنا می‌شود و به کمک این کتاب می‌تواند تا حدودی از اهداف شوم رژیم صهیونیسم را آشنایی پیدا کند.
چاپ سوم این کتاب در ۲۴۵ صفحه و با قیمت ۴۵۰۰۰ ریال در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.
خانۀ عنکبوت
کتاب حاضر شامل مجموعه مقالاتی است که در نخستین سالگرد جنگ، در روزنامۀ لبنانی الاخبار چاپ شده و خود گزیده ای از بهترین تحلیل‌های کارشناسان لبنانی، اسرائیلی و مراکز پژوهشی غربی است. در حقیقت، این کتاب فروپاشی موضع امنیتی اسرائیل را روایت می‌کند و مروری بر وقایع جنگ 2006 اسرائیل و پیامدهای راهبردی آن مورد بررسی قرار می‌دهد.
این کتاب در سه فصل تدوین شده که  روایت برخی از وقایع جنگ، نتایج راهبردی جنگ لبنان و موضوعات مورد توجه پس از جنگ از جمله فصل‌های کتب است.
چاپ نخست این کتاب در 340 صفحه مصور و با قیمت 7500 تومان از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.
لبنان؛هویت ملی و تاثیر آن بر روابط دو جانبۀ ایران
ارتباط تاریخی ایران و لبنان بر محور تشیع، سابقۀ جهت‌گیری و عملکرد جمهوری اسلامی ایران در عرصۀ لبنان، ارزیابی عملکرد حزب‌الله به‌عنوان تجلی تفکران و آرمان‌های انقلاب اسلامی و الزامات جمهوری اسلامی ایران در عرصۀ روابط با لبنان از محورهایی است که مورد اهتمام نویسنده کتاب بوده و در آن آمده است.
کتاب «لبنان؛ هویت ملی و تأاثیر آن بر روابط دو جانبه با ایران» در چهار فصل نوشته شده است که در آن مفهوم هویت ملی و مسئلۀ موجودیت لبنان، مؤلفه‌های هویت ملی لبنان، تأثیرات مسائل هویتی بر جامعۀ لبنان و تأثیر ساختار جامعۀ لبنان بر روابط دو جانبۀ این کشور با ایران مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است.
در عصر حاضر، هویت ملی از مباحث مهم در زمینۀ تقویت انسجام ملی در هر کشور است. حکومت‌ها با تکیۀ بر مؤلفه‌های هویت ملی در عرصۀ سیاسی- اجتماعی، می‌کوشند اقوام و گروه‌های مختلف موجود در قلمرو سرزمینی کشور خود را هر چه بیشتر به یکدیگر نزدیک کنند و استحکام بیشتری به موضوع ملیت هود ببخشند.
لبنان از جمله کشورهایی است که در دورۀ معاصر پس از اعلام موجودیت بعد از جنگ جهانی اول و کسب استقلال در طول جنگ جهانی دوم، در زمینۀ انسجام ملت خود، حول محور هویت ملی، تلاش‌های زیادی انجام داده است.
بررسی مؤلفه‌های عناصر تشکیل دهنده هویت ملی کشور لبنان و پژوهش در ساختار طائفه‌ای آن در بستر تاریخی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مربوطه، باعث شناخت هر چه بیشتر جامعه و گشودن دریچه‌ای جهت ارتباط مناسب با این کشور و حکومت آن، در عرصۀ سیاست خارجی می‌شود، زیرا اگر شناخت درستی از این کشور و جامعۀ منحصر به فرد آن از لحاظ طائفه‌ای نباشد، برقراری روابط صحیح و تأثیرگذار که ثبات پایدار داشته باشد و منافع دو طرف را لحاظ کند میسر نخواهد شد.
چاپ نخست کتاب حاضر در 294 صفحه و با قیمت 12 هزار تومان در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.
علاقمندان برای تهیه کتاب‌ها به‌صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی خیابان مطهری، نرسیده به خیابان مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰-۰۲۱ و یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن ۶۶۴۹۳۶۲۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.
فروش اینترنتی کتاب نیز از طریق سایت انتشارات سروش به نشانی: http://soroushpublishingco.ir امکان پذیر است.
 
نظر بدهید