در سال­های دور کاری
دوشنبه 25 مرداد 1395

در سال­های دور کاری

هدف کتاب آشنایی خوانندۀ امروز با امام رضا(ع) است. کتاب­های متعددی در این­ باره نوشته شده است. هر کدام از آن­ها به نوعی در معرفی امام نقش­هایی داشته‌اند. اما برای این که رمان گرفتار تکرار نشده باشد نویسنده با نگاهی نو و با استفاده از شیوۀ فرم و تخیل، داستان را با زبانی ساده و شیرین بیان می­کند.

رمان «در سال­های دور کاری» است که حسن احمدی­، نویسندۀ آن سعی کرده ارتباط خوبی با خواننده­اش برقرار کند و او را خسته و بی­‌حوصله نکند. نویسنده در این رمان که برای مخاطبین نوجوان نوشته شده، سعی کرده علاوه بر نگاه نو، پرداخت متفاوتی را هم ارائه کند.
هدف کتاب آشنایی خوانندۀ امروز با امام رضا(ع) است. کتاب­های متعددی در این­ باره نوشته شده است. هر کدام از آن­ها به نوعی در معرفی امام نقش­هایی داشته‌اند. اما برای این که رمان گرفتار تکرار نشده باشد نویسنده با نگاهی نو و با استفاده از شیوۀ فرم و تخیل، داستان را با زبانی ساده و شیرین بیان می­کند. خواننده در لابه­لای داستان و خرده داستان­هایی که اتفاق می­افتد، با ابعاد مختلف زندگی امام هشتم(ع) با دردها و رنج­هایی که در دوران امامت و زندگی تحمل می­کنند ، آشنا می­شود.
این کتاب علاوه بر نوجوانان که مخاطبین اصلی آن هستند، برای دیگران هم قابل استفاده است. اطلاعات خوبی را از زندگی امام(ع)، آمدن این بندۀ پاک خدا از مدینه به طوس، رفتارهایی که با این بزرگوار در طوس و دوران و خلافت مأمون انجام می­شود، به‌خوبی منتقل و حس­های خوبی را به خواننده القا می­کند.
 
نظر بدهید