سید مهدی شجاعی به جمع نوجوانان کتابخوان می‌آید
دوشنبه 25 بهمن 1395

سید مهدی شجاعی به جمع نوجوانان کتابخوان می‌آید

یازدهمین نشست «کتابخوانی دسته‌جمعی نوجوانان» با حضور سید مهدی شجاعی، نویسنده کتاب «پدر، عشق و پسر» چهارشنبه، 27 بهمن در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، «کتابخوانی دسته‌جمعی نوجوانان» از برنامه‌های ترویج کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان است که هر دو هفته یکبار با همراهی رضوان خرمیان نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان چهارشنبه‌ها از ساعت 16 تا 18 در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.
در این برنامه در هر جلسه یک کتاب برای مطالعه به نوجوانان پیشنهاد داده می‌شود. نوجوانان در طول دو هفته کتاب را تهیه و مطالعه می‌کنند، سپس در برنامه «کتابخوانی دسته‌جمعی نوجوانان» که با حضور نویسنده یا مترجم کتاب برگزار می‌شود، نظرات و پرسش‌هایشان را درباره اثر خوانده شده، مطرح می‌کنند.
یازدهمین نشست «کتابخوانی دسته‌جمعی نوجوانان» با حضور سید مهدی شجاعی، نویسنده کتاب «پدر، عشق و پسر» چهارشنبه، 27 بهمن ساعت 16 در فروشگاه کتاب داستان فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی به نشانی، خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا، برگزار می‌شود.
کتاب «پدر، عشق و پسر» اثری دیگر از سید مهدی شجاعی است که در آن فرازهایی از زندگی حضرت علی‌اکبر بن الحسین علیهم السلام به تصویر کشیده می‌شود. وقایع از زاویه‌ی اول شخص و از زبان اسب آن حضرت «عقاب» روایت می‌شود و مخاطب راوی در داستان، لیلی بنت ابی‌مرّه مادر گرامی حضرت علی‌اکبر (ع) است.
فصول کتاب با عنوان «مجلس» نامگذاری شده و متشکل از 10 داستان است که در هر مجلس، عقاب با زبانی عاطفی و دلنشین، صحنه‌ای از زندگی حضرت علی‌اکبر(ع) را روایت می‌کند و مجالس پایانی، به شهادت حضرتش در کربلا اختصاص دارد.
گفتنی است که هر برش از زندگی حضرت که در مجالس ده‌گانه نمایانده می‌شود، در انتهای هر مجلس به گونه‌ای به واقعه‌ی کربلا مربوط و منتسب می‌شود و بدین ترتیب، تمام مجالس رنگ عاشورایی خود را حفظ می‌کند.
نظر بدهید