شنبه 30 مرداد 1395

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسۀ آموزشی و پژوهشی امام خمینی:

کتاب «حرکت جوهری نفس در حکمت متعالیه و کتاب و سنت» منتشر می‌شود

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسۀ آموزشی و پژوهشی امام خمینی از انتشار کتاب «حرکت جوهری نفس در حکمت متعالیه و کتاب و سنت» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: صدرالمتألهین با الهام از مضامین و مباحث وحی انقلابی در خودشناسی به پا کرد و در واقع معرفت‌های ارزشمندی در زمینۀ مسئلۀ نفس در دو قوس نزول و صعود به ارمغان آورد.
وی خاطرنشان کرد: در واقع ملاصدرا هم‌نوا با ظواهر کتاب سنت ثابت کرد که نفس از پایین‌ترین درجات هستی برمی‌خیزد و به تدریج عوالم برتر را فتح می‌کند و در رسیدن به مقصد و مقصود هستی از پای نمی‌نشیند.
مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسۀ آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه نویسنده در واقع در این کتاب می‌خواهد با نگاه ملاصدرا ثابت کند که نفس از پایین‌ترین درجات می‌تواند به بالاترین درجات برسد، گفت: نفس تا به درجۀ مقصود و بالاترین حد نرسد، دست از تلاش برنمی‌دارد.
وی خاطرنشان کرد: کلیات و مفاهیم در فصل اول این کتاب مطرح شده و در فصول دیگر دربارۀ اصول و مبانی فهم متون دینی در مسائل اعتقادی و مفاهیم در حکمت متعالیه بحث می‌شود.
روحانی با اشاره به فصل دوم کتاب با عنوان حرکت جوهری نفس و حکمت متعالیه گفت: در این فصل، دوباره مبانی و مبادی حرکت جوهری نفس در حکمت متعالیه و نحوۀ هجوم نفس در حکمت متعالیه طرح بحث می‌شود.
وی عنوان کرد: در فصل دوم، اشارات بیشتر به براهین حرکت جوهری نفس، اشکالات حرکت جوهری نفس و جمع‌بندی و نتایج و دستاوردهای آموزه حرکت جوهری نفس مطرح می‌شود.
مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه فصل سوم حرکت جوهری نفس در کتاب و سنت است، گفت: در این فصل، از حیث کتاب و سنت به ادله نقلی حرکت جوهری نفس مطرح شده و در پرتو کتاب و سنت آموزه حرکت جوهری نفس ارزیابی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: نویسنده به مباحثی مانند نگاه قرآن و سنت به مسئلۀ حرکت جوهری نفس به چه صورت است و اشکالات عمده در این بخش، اشاره می‌کند و همچنین اشکالات حدود حرکت جوهری نفس در کتاب و سنت، به طور کامل در این کتاب بیان شده است.
روحانی عنوان کرد: این کتاب پژوهشی در قلمروی علم و نفس فلسفی است و هدف اصلی نویسنده ارائۀ تبیینی گویا و آشکار برای حرکت در ساحت جوهر نفسانی است.
کتاب حرکت جوهری نفس در حکمت متعالیه و کتاب و سنت در تیراژ هزار عدد و قیمت 23 هزار تومان به‌همت انتشارات مؤسسۀ آموزشی و پژوهشی امام خمینی منتشر می‌شود.
نظر بدهید