روایت داستانی از کودتای 28 مرداد
شنبه 30 مرداد 1395

ملاقات در جنگل بلوط

روایت داستانی از کودتای 28 مرداد

«ملاقات در جنگل بلوط» اثر داستانی جواد افهمی در قالب مجموعه «روزهای انقلاب» است که توسط سورۀ مهر منتشر شده است. این اثر هم‌زمان با سال‌روز کودتای بیست و هشتم مرداد به علاقه‌مندان کتاب معرفی می‌شود.

  به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از پایگاه خبری سورۀ مهر، «ملاقات در جنگل بلوط» مستند داستانی جواد افهمی برای نوجوانان است که به حوادث کودتای 28 مرداد و سرنگونی دولت مصدق پرداخته شده است. این اثر به حوادثی پیش از وقایع 28 مرداد و رویدادهای منتهی به کودتا اشاره شده است .

 افهمی دربارۀ نگارش و مستند بودن  این اثر اظهار داشته است: مستند بودن این داستان نه‌تنها لطمه‌ای به رمان بودن آن نزده بلکه اتفاقا باعث قوام و استحکام آن شده است.

وی ادامه داد: علی‌رغم مستند بودن این داستان مایه‌های قدرتمندی از رمان در آن وجود دارد به طوری که وقتی اثر به اتمام رسید، دیدم این داستان یک رمان واقعی است و حتی رمان‌تر از آن چیزی است که گاهی با این عنوان نوشته می‌شود.

 این نویسنده همچنین دربارۀ سختی‌های نوشتن برای گروه سنی کودک و نوجوان گفته است: از همان ابتدا می‌دانسته که نوشتن برای کودکان و نوجوانان سخت است؛ اما در نهایت این کار را پذیرفته است.

در قسمتی از کتاب این‌گونه آمده است: شاه، همون ابتدای غائله، قافیه رو که تنگ دید، فلنگ رو بست و رفت بغداد. سفیر آمریکا در بغداد وقتی به دیدارش رفت، اونو بدجوری افسرده و پریشان احوال دید. سعی کرد بهش دلداری بده. گفت نگران نباشه؛ اون به‌زودی به تاج و تختش برمی‌گرده و...

لازم به ذکر است که در صفحات پایانی کتاب قید شده است که افهمی برای نگارش کتاب از منابعی چون: کتاب کودتای 28مرداد، اثرعبدالله شهبازی و خواب آشفته نفت، محمدعلی موحد و... بهره برده است.

گفتنی است چاپ اول کتاب در شمارگان  2500 نسخه در سال 94 توسط سورۀ مهر منتشر شده است.

 
نظر بدهید