کتاب «اصول اخلاقی ـ تربیتی ارتباط گفتاری در قرآن و حدیث» منتشر شد
شنبه 30 مرداد 1395

اصول اخلاقی ـ تربیتی ارتباط گفتاری در قرآن و حدیث

کتاب «اصول اخلاقی ـ تربیتی ارتباط گفتاری در قرآن و حدیث» منتشر شد

کتاب «اصول اخلاقی ـ تربیتی ارتباط گفتاری در قرآن و حدیث» نوشتۀ محمدحسن باجلان از سوی دانشگاه معارف اسلامی و دفتر نشر معارف منتشر شد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل ازخبرگزاری دانشجو؛ کتاب «اصول اخلاقی ـ تربیتی ارتباط گفتاری در قرآن و حدیث» نوشته محمدحسن باجلان از سوی دانشگاه معارف اسلامی و دفتر نشر معارف منتشر شد.

ارتباط گفتاری، مهمترین جلوه تعامل انسانی است و شناختن مبانی، اصول، شیوه‌ها، ارکان و کارکردهای آن، نقش مؤثری در تعالی آدمی دارد. از سوی دیگر، بی‌توجهی به آن و ناآگاهی یا ناتوانی در این زمینه، در عرصه‌های خانوادگی، اجتماعی و بین‌المللی سبب سردی روابط و گاه بروز تنش‌ها و درگیری‌هایی می‌شود. در قرآن کریم و روایات، نقش و نیز عوامل و موانع ارتباط گفتاری مؤثر و سودمند، همچنین آداب گفت‌وگو با اشخاص و گروه‌های مختلف با دقت و ظرافت طرح شده است. تبیین این موضوع می‌تواند افزون بر بازتاب آموزه‌های ژرف و دل‌انگیز اسلام در این عرصه، بستر بهبود مناسبات فردی و اجتماعی را فراهم آورد.

 این کتاب در چهار بخش ارائه شده است: «مفهوم و جایگاه ارتباط گفتاری در قرآن و حدیث»، «اصول اخلاقی ـ تربیتی»، «ارتباط گفتاری» و «اصول اخلاقی ـ تربیتی ارتباط گفتاری در قرآن و حدیث» (شامل اصول مشترک در ارتباط‌های گفتاری و اصول ویژۀ ارتباط گفتاری با افراد و گروه های خاص).

 کتاب «اصول اخلاقی ـ تربیتی ارتباط گفتاری در قرآن و حدیث» در ۲۸۸ صفحه، قطع وزیری، تیراژ ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۳۰۰۰ تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

برای تهیۀ کتاب «اصول اخلاقی ـ تربیتی ارتباط گفتاری در قرآن و حدیث» و دیگر آثار دانشگاه معارف اسلامی و دفتر نشر معارف می‌‏توان از طریق سایت پاتوق کتاب: ketabroom.ir اقدام کرد.

نظر بدهید