تلاش برای نشر کتاب‌هایی با موضوع شهدای ورزشکار بسیجی
سه شنبه 26 بهمن 1395

تلاش برای نشر کتاب‌هایی با موضوع شهدای ورزشکار بسیجی

یک ناشر از تلاش موسسه متبوعش برای پیدا کردن اسپانسر مالی برای نشر کتاب‌هایی با موضوع شهدای ورزشکار بسیجی خبر داد.

علی ناصری مدیرمسئول انتشارات فاتحان با اشاره به برگزاری مراسم رونمایی ۱۳ جلد از کتاب‌های تالیف‌شده با موضوعیت شهدای ورزشکار بسیجی در سال گذشته به ایسنا گفت: هزینه بالای چاپ و نشر کتاب باعث شده است تا انتشار این کتاب‌ها علی‌رغم تمام تلاش نویسندگان در تالیف آثار به‌جاماندنی ممکن نشود و به همین دلیل گفت‌وگوهایی با برخی از مراکز به منظور نشر این آثار انجام شده که امیدواریم نتیجه‌بخش باشد. اگرچه برخی از این موسسات در زمینه نشر کتاب‌های تخصصی و فنی ورزشی فعال هستند.
او افزود:‌ این کتاب‌ها مدیران ورزشی، ورزشکاران و دانشجویان رشته‌های ورزشی را مخاطب خود قرار داده و به زندگی‌نامه داستانی شهدای ورزشکار بسیجی پرداخته‌اند.
این ناشر اظهار کرد:‌ هزینه آماده‌سازی این کتاب‌ها تا مرحله چاپ هزینه بالایی برآورد شده بود و قریب به ۱۵ میلیون را برای هر کتاب در بر می‌گرفت. چاپ آن‌ها نیز بین ۷ تا ۱۰ میلیون تومان هزینه می‌برد که با احتساب تیراژ  ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نسخه رقمی معادل ۱۰۰ میلیون تومان را شامل می‌شود که تامین این هزینه برای انتشارات ما ممکن نیست.
ناصری گفت: موسسه انتشاراتی ما در زمینه تالیف کتاب‌هایی با موضوع شهدای دانشجو نیز دست به کار بوده و قریب به ۳۲ عنوان کتاب را به مدد جمعی از نویسندگان تالیف کرده است که خوشبختانه با همکاری دانشگاه آزاد قرار است بخشی از این کتاب ها که از طراحی جلد بسیار مناسبی برخوردار هستند، راهی بازار شوند.
به تازگی عبدالمجید نجفی از نحوه انتشار کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس انتقاد کرد و گفت: اگر هدف از نگارش این کتاب‌ها تجلیل از مقام شامخ عزیزان آن دوران است، بجاست  اطلاع‌رسانی در این حوزه به صرف مراسم رونمایی از ماکت کتاب‌ها خلاصه نشود و در زمینه انتشار این آثار و رسیدن آن‌ها به دست مخاطبان کارهای جدی انجام شود.
عبدالمجید نجفی با نگارش کتاب  «مهمان باد و باران» که به زندگی‌نامه شهید صمد اقدمی اختصاص دارد در این پروژه مشارکت کرده است.
 
نظر بدهید