استقبال از برترین‌های به‌نشر در طرح «تابستانه کتاب»
دوشنبه 01 شهريور 1395

مدیرعامل به‌نشر خبر داد

استقبال از برترین‌های به‌نشر در طرح «تابستانه کتاب»

مدیرعامل به‌نشر از استقبال پرشور مردمی از برترین‌های به‌نشر در طرح «تابستانه کتاب» خبر داد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از آستان‌نیوز، جواد محمدزاده عنوان کرد: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتاب‌خوانی، هم‌زمان با آغاز تابستان سال جاری تسهیلاتی را در قالب یارانۀ خرید کتاب از طریق کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور، مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.

وی افزود: طرح «تابستانه کتاب» پس از اجرای دو طرح «کتاب‌فروشی به وسعت ایران» و «عیدانۀ کتاب» در آبان‌ماه سال گذشته و نوروز امسال، سومین برنامۀ حمایتی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتاب‌فروشی‌های کشور بود که با موفقیت دنبال شد و هدف از اجرای آن افزایش درآمد و ایجاد امید و اشتیاق در میان کتاب‌فروشان و در نتیجه، یاری‌رسانی بیش از پیش به رونق این حرفه بود.

محمدزاده بیان کرد: انتشارات آستان قدس رضوی در راستای خدمات‌رسانی اجتماعی خود به آحاد جامعه و با توجه به دارا بودن فروشگاه‌های برتر استانی و نیز امکاناتی نظیر نرم‌افزار فروش، تجهیز به رایانه و دسترسی آسان به اینترنت در فروشگاه‌ها در این طرح شرکت کرد و با استقبال کم‌نظیر زائران و مجاوران علاقه‌مند به مطالعه کتاب مواجه شد.

به گفتۀ این مقام مسئول، این طرح از 16 تیر تا 16 مردادماه در چهار فروشگاه مرکزی به‌نشر واقع در خیابان امام خمینی(ره)، فروشگاه بلوار سجاد، فروشگاه خیابان امامت و نیز فروشگاه خیابان دانشگاه اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح، تمام کتب ثبت شده در سایت خانۀ کتاب و موجود در این فروشگاه‌ها را شامل بود، تصریح کرد: مقدار تخفیف در این فروشگاه‌ها برای کتاب‌های عمومی 20 درصد و برای کتب کودک و نوجوان 25 درصد بوده و سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر یک میلیون ریال بود و هر خریدار می‌توانست در چند نوبت و از چند کتاب‌فروشی عضو طرح خرید کند.

پرفروش‌ترین‌های به‌نشر در طرحی تابستانی

جواد محمدزاده اظهار کرد: به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) در طرح تابستانه کتاب، حدود 600 عنوان از کتاب‌های کودک خود را تحت عنوان کتب پروانه به معرض نمایش علاقه‌مندان به این طرح در فروشگاه‌های خود قرار داد.

وی اضافه کرد: کتاب‌های «همیشه قصه‌ای هست» و «قصۀ ما مثل شد» نوشتۀ محمد میرکیانی و هم‌چنین ترانه‌های«کی بود، کی‌ بود» اثر ناصر کشاورز از پرفروش‌ترین‌های این طرح بوده است.

محمدزاده گفت: «همیشه قصه‌ای هست» عنوان مجموعه‌ای پنج‌جلدی از حکایت‌ها و افسانه‌های ادبیات کهن و عامیانه ایرانی است که توسط انتشارات آستان قدس رضوی هم‌زمان با روز جهانی کودک و نوجوان در مشهد رونمایی شد.

وی گفت: مجموعه پنج جلدی «قصۀ ما مثل شد» در سال 1386 عنوان کتاب برگزیدۀ سال را نیز دریافت کرده، تعداد 110 قصه از قصه مَثل‌های فارسی برای نوجوانان به زبان ساده و روان گردآوری و بازنویسی شده است.

محمدزاده هم‌چنین تشریح کرد: مجموعۀ شعر هشت جلدی «کی بود؟ کی بود؟» سرودۀ ناصر کشاورز، شاعر برجستۀ کودکان،

مفاهیم و موضوعات کاربردی ویژۀ خردسالان و کودکان را در قالب هشت موضوع آشپزخانه، میوه‌ها، لوازم‌التحریر، حمام، بازی، حیوانات، خانه و طبیعت در قالب ترانه‌های کودکانه به کودکان آموزش می‌دهد.

مدیرعامل به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) هم‌چنین در خصوص ارائه بالغ بر هزار عنوان اثر ویژۀ بزرگ‌سالان در این طرح، پرفروش‌ترین‌های این ردۀ سنی را اعلام کرد: آثاری چون «چگونه کتاب بخوانیم؟»، «اطلس قرآن» و مجموعۀ «ارتباط با خدا» پرفروش‌ترین آثار برای بزرگ‌سالان دراین طرح بود که وجود کتابی چون «چگونه کتاب بخوانیم» نشان‌گر علاقه‌مندی بیش از پیش ایرانیان به مسئلۀ کتاب و حرکت به سوی بالا بردن سرانۀ مطالعه است.

وی افزود: کتاب «چگونه کتاب بخوانیم؟» نوشته مارتیمر جی آدلر و چارلز لینکلن ون دورن با ترجمۀ محمد صراف تهرانی که با طرحی جدید در سال جاری توسط به‌نشر تجدید چاپ شد، تکنیک‌های کاملاً مفیدی را برای رده‌بندی موضوعی کتاب‌ها، خوانش هوشمندانۀ متن و ارتباط سازنده خواننده با نویسنده ارائه می‌کند.

محمدزاده اظهار کرد: کتاب «اطلس قرآن(اماکن، اقدام و اعلام)» نیز اثری است که توسط دکتر شوقی ابوخلیل نوشته و توسط محمد کرمانی ترجمه شده و دربردارندۀ مجموعه‌ای از نقشه‌ها، جداول، تصاویر و توضیحات کافی دربارۀ اماکن، اقوام و اسامی اشخاصی است که در قرآن ذکر شده‌اند.

نظر بدهید