plagiarism check onlinegenesis minningمجمع ناشران انقلاب اسلامی در اسفندماه ۱۳۸۹ با هدف ایجاد انسجام، وحدت رویه، هم افزایی و برنامه ریزی مشترک میان ناشران همسو با سیاست‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تاسیس شد.  این مجمع از زمان تاسیس خود استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌های مادی و  معنوی ناشران عضو را در دستور کار خود قرار داده و سه راهبرد اصلی زیر را پیگیری نموده است.

راهبرد اول: شبکه توزیع

شرکت توزیع کتاب «ترنج»

یکی از مشکلات موجود در عرصه توزیع و نشر محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فقدان یک شبکه توزیع به روز، گسترده و پویا بوده است. مجمع ناشران انقلاب اسلامی با تاسیس شرکت توزیع کتاب ترنج در سال ۱۳۹۱ تلاش کرده است جریان توزیع محصولات فرهنگی مناسب را در داخل و خارج از کشور سامان بخشد.

کتابفروشی‌ زنجیره‌ای ترنجستان

کالاهای  فرهنگی مانند هر کالای دیگری می بایست مسیرهای معمول عرضه و نمایش را طی کند تا به دست مخاطبان برسد. در دسترس بودن یکی از مهم‌ترین عوامل در عرضه موفق کالاست.

تمرکز کتابفروشی‌ها در یک نقطه از شهر سازگاری چندانی با در دسترس ساختن محصولات فرهنگی ندارد. از همین رو مجمع ناشران انقلاب اسلامی تلاش کرده است با تاسیس کتابفروشی زنجیره‌ای «ترنجستان» ایجاد شعبه در نقاط مختلف شهر و به ویژه ایستگاه های مترو، محصولات فرهنگی را بیش از گذشته در دسترس مخاطبان قرار دهد.

نمایشگاه های کتاب

برگزاری نمایشگاه‌های موضوعی در مناسبت های مختلف فرهنگی، مذهبی یا اجتماعی  و در مراکز مختلف،  مخاطبانی را که به هر امکان مراجعه به کتابفروشی ها را ندارند با آثار ارزشمند حوزه نشر آشنا می‎سازد.

راهبرد دوم: ترویج

پویش‌های کتابخوانی

مجمع ناشران انقلاب اسلامی از زمان تاسیس خود تلاش کرده است با استفاده از اثربخش‌ترین شیوه‌ها و بسترسازی رسانه‌ای تبلیغی و ترویجی، استقبال از محصولات فرهنگی برگزیده را بالا ببرد. ایجاد پویش‌های کتابخوانی سراسری نظیر پویش «کتاب و زندگی»، «کتاب شارژ» و «کتاب قهرمان» از مهم‌ترین اقدامات مجمع در این حوزه است.

سازمان رسانه‌ای شیرازه

مجمع ناشران انقلاب اسلامی با هدف تمرکز بخشی فعالیت‌ها در فضای رسانه‌ای کشور و پر کردن خلاءهای موجود در این «سازمان رسانه ای شیرازه» را راه اندازی نموده است.

سامانه کارشناسی کتاب

هدف از راه اندازی سامانه کارشناسی کتاب بررسی آثار منتشر شده در کشور و ارزیابی آنها توسط کارشناسان حوزه‌های مختلف بر اساس معیارهای مجمع جهت تشخیص آثار مطلوب و معرفی آنها به مخاطبان است.

راهبرد سوم: تشکیلات و منابع انسانی

هدف از این راهبرد شناسایی مؤسسات و فعالان تولید، عرضه و ترویج  کتاب و تقویت سرمایه اجتماعی و انسانی مجمع ناشران انقلاب است.

راهبرد چهارم: آموزش، پژوهش، توسعه

ایجاد جریان آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص با هدف دست‌یابی به نیروی انسانی معیار انقلاب اسلامی در حوزه نشر از دیگر راهبردهای مجمع ناشران انقلاب اسلامی است.

 

 best digital currency to mine