بستۀ خبری کتاب و نشر؛ هفتۀ دوم مهر 98
شنبه 20 مهر 1398

بستۀ خبری کتاب و نشر؛ هفتۀ دوم مهر 98

مهم‌ترین عناوین اخبار حوزۀ و کتاب و نشر در هفتۀ دوم مهر

«گلوله های داغ»؛ از پیاده روی اربعین تا قلب دشمن
این اثر خرده روایت هایی جذاب از پیاده روی سفر اربعین است که به قلم رضا کشمیری در قطع رقعی در ۱۵۰ صفحه به رشته تحریر در آمده و در آستانه اربعین حسینی توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.
 
دستگاه‌های نظارتی؛ همچنان نظاره‌گر
وزارت ارشاد که خود متولی ایجاد آشفته‌بازار فعلی کاغذ است، حتی در حوزۀ توزیع، عزمی برای ورود منظم انبارهای کشف‌شده ندارد و ترجیح می‌دهد کاغذ همچنان سیمرغ‌وار به پروازش در آسمان نشر کشور ادامه دهد!
 
کتاب صوتی «آب هرگز نمی‌میرد» منتشر شد
این اثر نوشتۀ حمید حسام، کتابی‌ دربارۀ مردمانی سخت‌کوش و نرم‌دل؛ یکی از آن‌ها، جانباز میرزا محمد سلگی از فرماندهان لشگر ۳۲ انصارالحسین است.
نسخه صوتی این کتاب به همت قناری تولیدکننده کتاب‌های صوتی، در چهارده ساعت و بیست و سه دقیقه در اپلیکیشن‌های کتاب صوتی و الکترونیکی عرضه شده است.
 
استدلال‌هایی برای عرضه کاغذ یارانه‌ای یا آزاد
بحث گرانی کاغذ همچنان داغ است، هرچند گروهی موافق اعطای کاغذ یارانه‌ای و گروهی با استدلال‌هایی مخالفند اما مشکل باقی است و همچنان ثباتی در بازار دیده نمی‌شود و در این بین موافقان و مخالفان هر کدام ادله های خود را درباره اعطا و عدم اعطتی کاغذ یارانه ای دارند.
 
نظر ایت الله خامنه ای درباره معرفی مولوی
رئیس بنیاد ایران‌شناسی در بزرگداشت مولانا به مراسمی اشاره کرد که برای معرفی مولانا بساط رقص و آواز برگزار می‌کنند. او ضمن گلایه از آنها گفت: نباید برای معرفی مولوی بساط رقص فراهم کرد؛ چرا که مولوی در مثنوی است نه در سماع.
 
«چله عشق» در کتابخانه ملی!
همزمان با ایام ماه صفر و اربعین حسینی(ع)، آیین «چله عشق» ۲۹ مهر ماه
با هدف تجلیل از اسناد هنرمندانی که طی 100 سال اخیر در حوزه واقعه عاشورا آثار ماندگاری خلق کرده‌اند، برگزار خواهد شد.
 
اعزام کاروان ۸۰ نفره شاعران و نویسندگان ایرانی به کربلا
این کاروان شامل 40 شاعر و نویسنده زن و 40 نویسنده و شاعر مرد برای سومین سال متوالی با هماهنگی حوزه هنری و با همراهی سازمان تبلیغات اسلامی عازم سفر زیارتی اربعین حسینی(ع) خواهد شد.
نظر بدهید